marți, 13 octombrie 2015

Evita accidentele, devino un sofer bun!


Salut prieteni, nu am mai scris de mult, am fost foarte ocupat, dupa cum v-am spus blogul nu e o prioritate pentru mine deoarece nu imi aduce nici un ban, scriu doar din placere si pentru a-i ajuta pe cei mai necunoscatori decat mine. Aici gasiti ajutor real, nu ca pe alte site-uri cu autori partinitor, cel mai des partinind producatorii auto, nu pe voi.
Azi vorbim din nou despre siguranta in traficul rutier, sunt cateva idei pe care am uitat sa le spun in primul articol, cateva precizari si sfaturi mai de graba in legatura cu ce am scris acolo dar si sfaturi noi. Hai sa incepem
1. Atunci cand iti pui centura de siguranta fii foarte atent sa fie dreapta, sa nu fie rasucita sau cine stie cum facuta pentru ca in caz de accident te va taia ca o lama.
2. Cand iti pui centura fixeaz-o bine pe tine. Cum adica? Vrei sa spui ca nu stiu sa imi pun centura? Da, multi soferi isi pun centura aproape degeaba, nu e ca si cand nu ai avea-o si nici nu iti iei amenzi dar rolul centurii e sa te tina in scaun in caz de impact de aceea, inainte de a pleca la drum, pune-ti centura si trage putin de ea astfel incat sa o strangi mai bine pe tine. Nu trebuie sa iti opreasca respiratia dar nici sa fie lalaie.
3. Uita-te ce se intampla in spatele tau. Este un sfat foarte bun in special pe autostrada dar si pe celelalte drumuri. Daca stii ce se intampla in spatele tau nu te va surprinde nici o depasire, vei sti cat de aproape e cel din spate de tine si il poti atentiona sa se departeze sau sa te depaseasca si nu va putea nimeni sa iti intre in unghiul mort fara sa stii asta.
Cel mai rau e sa te trezesti pe autostrada la 130 km/h cu cineva care te claxoneaza pentru ca tu intrii in el fiind ca nu l-ai vazut ca e in unghiul mort. In acel moment te poti speria si sa faci o manevra brusca. Orice manevra brusca facuta la viteza aia, te poate rani pe tine si pe cei din masina si chiar ucide. Voi face un articol si despre mersul pe autostrada, multi nu stiu sa mearga pe autostrada. Inteleg ca nu avem si nu suntem obisnuiti dar hai sa invatam macar teoretic, ca atunci cand dam de una sa stim sa mergem pe ea.
4. Franarea de urgenta. Evitarea unui accident presupune atentie, putina anticipare, stapanire de sine si reactii corecte. De celelalte voi trebuie sa va ocupati, eu va dau reactia corecta.
Daca evitarea accidentului presupune oprirea de urgenta a autovehiculului ( iti iese un caine, un om, sau o alta masina in fata) reactia corecta este in functie de masina pe care o conduci.
Daca masina are ABS apasa pedala cat poti de tare si ramai cu ea apasata chiar daca masina incepe sa tremure si sa faca urat. Nu lasa pedala pana cand masina nu s-a oprit, nu o slabi deloc pana cand nu se opreste.
Daca masina nu are ABS, lucrurile devin mai complicate. In primul rand, orice sofer, cat ar fi de bun, nu poate frana la fel de repede cu o masina fara ABS decat cu una cu. Asadar, daca te gasesti in aceasta situatie, esti in dezavantaj. Ce trebuie tu sa incerci este sa apesi pedala de frana cat de mult se poate, fara insa a bloca rotile. Daca ai blocat rotile slabeste putin frana dar nu prea mult caci nu va mai fi eficace.
Cam atat azi, voi reveni curand cu alt articol, sper eu chiar maine. Pana atunci impartiti continutul cu prietenii. Eu vreau sa ajut cat mai multi soferi dar am nevoie de ajutor si de la voi. Numai bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu