luni, 26 octombrie 2015

Suv sau masina normala

Salut. azi avem o postare ceva mai scurta in care vreau sa va povestesc o intamplare. Am un prieten care isi cauta o masina. Are cam 9 mii de euro si e tare nehotarat. De fapt era, acum e doar putin nehotarat. Dupa ce a vazut articolul meu despre Honda si celelalte masini japoneze si coreene extraordinare ( Mazda, Suzuki, Toyota ) s-a hotarat. Vrea o Honda pe benzina. Dar care sa fie? CR-V sau Civic? Neputand sa se hotarasca s-a indreptat catre mine cu aceasta intrebare.
-- Imi plac ambele, inclun mult spre CR-V dar imi place al naibii de mult si consumul Civicului. Ce sa iau?
-- Pai, parerea mea e sa iei CR-V pentru ca ai sanse mult mai mari sa gasesti una bine intretinuta, a unui om mai in varsta care stie ce inseamna sa ai grija de o masina. Civic daca vrei te sfatuiesc sa iti iei nou. Cele second in 95% din cazuri au fost ale unor tineri care se cred raceri nebuni si au forjat-o. Poate are doar 60.000 km dar motorul poate fi mai uzat decat al unui CR-V condus cu bun simt 100.000-120.000 km.
Cu aceste cuvinte l-am lasat sa se gandeasca bine ce are de facut, ce isi doreste, cat e dispus sa riste ( desi la service cred ca ii pot spune si cat de uzat e motorul, oricum la Honda oricat de uzat ar fi tot mai merge inca niste ani).
A venit peste cateva zile si mi-a spus: -- Frate, m-am hotarat sa fac o combinatie intre cele doua si sa caut un Accord. Mergi cu mine in weekend sa vedem niste Accorduri si sa si cumparam?
-- Cu mare drag.
Asa ca sambata dimineata la ora 8 am sunat primul proprietar si am mers sa vedem masina. Dupa o ora de mers am ajung la locatie si omul ne-a invitat la masina ''sa ne uitam la ce vrem, e impecabila''. Am facut un tur al exteriorului si desi masina avea 6 ani nu avea nici cea mai mica zgarietura. Am devenit sceptic la impecabilitatea masinii. E imposibil sa mergi 6 ani cu o masina si sa nu aiba zgarieturi macar. Vorbim totusi de Romania. Orice meltean vede o masina frumoasa care nu e BMW o zgarie. Il intreb pe proprietar: --  A avut accident masina?
-- Nu.
-- Mie mi se pare ca masina asta a fost vopsita integral. Am dreptate?
-- Nu domnule, e vopseaua originala.
Ca sa ma conving daca sunt sau nu mintit am inceput sa verific fiecare centimetru al masinii sa vad daca are chit pe undeva. Aproape ca trecuse testul cand am ajuns la aripa din fata dreapta si am dat acolo de chit. I-am spus si proprietarului:
--Aripa dreapta fata are chit. De ce are daca spuneti ca nu a fost lovita?
-- Auziti, vreti masina sau nu?
-- Nu, pentru ca daca m-ati mintit in legatura cu vopseaua cine stie cu ce ma veti mai minti. Sanatate si la revedere.
Si asa s-a terminat vizita la prima masina. Aproape 3 ore pierdute cu tot cu drum.
Pe al doilea l-am luat putin mai tare la telefon inainte de a merge sa vad masina si am obtinut promisiunea ca daca masina are ceva plateste el testul.
Aceasta promisiune mi-a dat multa incredere iar cand am ajuns la om ( in mai putin de 10 minute) acesta era in casa, nu aranja nimic la masina, nu statea langa ea, nu o stergea de praf, nu nimic.
Ne-a primit foarte bine, sotia dansului ne-a facut cate un ceai ca era frig si am mers cu totii la masina. Mi-a dat cheia si a zis: Verific-o oricum vrei.
M-am uitat bine la ea, avea semne normale de uzura, mici zgarieturi superficiale, motorul nu era spalat dar nu avea nici o urma de ulei ci doar putin praf asa ca am hotarat sa mergem la un test pe sosea iar daca sunt multumit mergem la Honda sa o verificam. Proprietarul a acceptat fericit, am mers cu masina cam 20 de minute si s-a comportat impecabil. Am mers si la Honda unde a iesit perfect, ne-au spus ca trebuie sa ii schimbam doar placutele de frana peste cateva mii (2-3) de km asa ca am mers inapoi la proprietar acasa si l-am intrebat: -- Daca va spun ca va ajunge la un pasionat de masini si in special de Honda care o va ingriji asa cum trebuie cat sunteti dispus sa lasati din cele 9000 de euro?
S-a uitat catre prietenul care urma sa devina prorietarul masinii si i-a zis: -- Imi promiti ca o sa ai grija de ea?
-- Sigur ca da
-- Ti-o las la 8500 ca sa ai bani de revizia pe care urmeaza sa o faci, ultimul pret.
Acesta a acceptat spunandu-i proprietarului ca ar fi dat si 10 mii pe o asa masina intretinuta si sa nu isi faca griji, masina e pe maini bune. Dupa ce am facut actele, fiind ca era pranzul, proprietarul, om foarte cumsecade ne-a invitat la masa iar dupa aceea, inainte sa plecam ne-a aratat garajul sau. Un CR-V nou nout negru stralucitor, iar masina sotiei era un Jazz rosu. I-am spus ca intentionez si eu peste un an-un an jumate sa imi iau CR-V asa ca m-a invitat sa ma uit la el sa il studiez, mi-a povestit despre el si am ajuns la concluzia: O data Honda, toata viata Honda. La final ne-a urat drum bun si am plecat catre casa. Consum pe 80 de km facuti fara graba: 6,1 pentru motoul de 2L benzina.
Asta a fost poveste prietenului ajutat sa cumpere o masina buna, pana data viitoare daca aveti nevoie de un sfat sau chiar de asistenta in cumpararea unei masini ( aici conteza si orasul din care sunteti ) contactati-ma cu un comentariu. Numai bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu