marți, 6 octombrie 2015

Suzuki alto

Salutare dragilor, M-am intors cu bine de pe drumul de ieri pentru ca am facut ce trebuie sa faci ca sa fii in siguranta in trafic.
Pana acum ati citit review-uri la masini confortabile, bune si pentru viteza si pentru oras insa azi vreau sa vorbim despre o masina zic eu, exclusiv pentru oras. Dar hai sa incepem cu inceputul.
Suzuki alto este o masina simpatica, foarte simpatica la exterior si in special in partea din fata. Din spate pot spune doar ca e ceva diferit. In opinia mea este foarte frumoasa si cand ma gandesc ca e o japoneza fiabila doar putine lucruri ma mai opresc sa o cumpar.
Ajungem la interior unde ne intampina o ambianta mai placuta daca ma intrebi pe mine decat la tripletul 107, c1, aygo. Bordul poate fi destul de dragut daca il intretii bine, volanul e foarte mare si foarte frumos pentru o masina din clasa supermini iar scaunele sunt suficient de confortabile pentru fataiala din oras chiar daca stai in Bucuresti si iti ia 2 ore sa il traversezi.
Am avut masina pe mana vreo luna timp in care am facut vreo mie de km asa ca o cunosc destul de bine.
Mi-a placut schimbatorul de viteze foarte mult, pentru ca era mare si  desi masina avea 120.000
km acesta nu avea nuca rupta sau slabita astfel incat sa inceapa sa se miste, schimba bine cu exceptia marsarierului care de multe ori nu intra sau caraia si uite asa  trecem la experienta de condus.
Am citit desi sunt putine review-uri cu aceasta masina, am citit ca unii spun despre ea ca e sportiva si ca sta bine in curbe. Nimic mai fals. Motorul de 1 litru si 67 CP o propulseaza bine spre foarte bine pana pe la 60-70 km/h, in treptele 1 si 2 este foarte sprintena iar motorul se aude superb, e totusi un motor pe benzina japonez insa cand bagam treapta 3 deja se leneveste mult. Pentru oras e oricum suficient daca vrei sa pleci primul de la semafor sau sa faci o depasire rapida o vei face fara probleme deci pot fi de acord ca este o masina rapida in oras dar sub nici o forma nu sta bine pe curbe, O curba de 60-70 de grade sa spunem o poti lua cu maxim 50, maxim 50 iar in sensul giratoriu nu vrei sa stii ce senzatie ai cand depasesti 30. Sunt sigur ca nu se va rasturna, masina are esp si va interveni pentru a preveni o situatie neplacuta dar e vorba de senzatia ta ca sofer.
Vis-a-vis de confort pot sa spun ca e bun daca nu ai gropi in oras. Insonorizarea e peste logan, chiar m-a surprins cat de bine e insonorizata pentru ca aveam asteptarea ca voi auzi zgomot ca si cum as merge cu geamul deschis. Cand vorbim de gropi insa, iti trebuie o coloana si niste rinichi sanatosi pentru ca vei simti orice gropita foarte brutal. Eu dupa primele saptamani incepusem ca ma incordez in scaun inainte de a da intr-o groapa sau inainte de a trece peste o gura de canal. E o masina de vreo 800 kg si e normal sa se simta dar mi s-a parut exagerat totusi. Acesta e punctul care m-a nemultumit maxim si m-a facut sa nu ma vad conducand-o in Romania. Daca as fi intr-o tara fara gropi as putea sa merg cu ea fara probleme.
Acum vine insa partea placuta de orice sofer. Toti ne asteptam de la masinile mici sa consume putin dar de multe ori acestea ne insala asteptarile. Micuta noastra asiatica e o fata cuminte si nu vrea sa te dezamageasca. La un mers absolut normal, fara atentie prea mare la economie decat ce practic in mod normal si mi-a intrat in reflex adica frana de motor inainte de a ma opri, acceleratie rapida pana la viteza la care vreau sa ajung Suzuki alto a consumat doar 5,4 litrii, exclusiv in oras. Sunt dieseluri multe care consuma mai mult. Este fantastica la acest punct pana la urma cel mai important la o astfel de masina.
O bila neagra trebuie sa ii mai dau pentru frane. Franele mi s-au parul extrem de slabe. Sunt suficiente pentru mers normal in oras dar parca nu iti dau incredere ca masina se va opri in timp util in cazul unei urgente. Urmeaza in curand un articol despre cum sa reactionati in situatii de urgenta. Pana atunci impartiti cele mai bune articole despre masini si sofat cu prietenii, si spuneti-mi daca va pot ajuta cu ceva, daca vreti sa scriu despre ceva anume. Toate comentariile sunt bine venite. Numai bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu