joi, 1 octombrie 2015

8 sfaturi pentru un consum mic





Salutare prieteni, azi vorbim despre sfaturi de conducere economica, sfaturi si tehnici care duc la un consum mic de carburant protejand in acelasi timp masina pentru ca majoritatea sfaturilor de pe alte site-uri duc mai devreme sau mai tarziu la defectarea masinii si ma refer in special la motor si aici vorbim de depuneri de calamina, egr stricat, turbina stricata, filtru de particule infundat, pierderi de putere sau chiar cresterea consumului de carburant. Da, ati auzit ( citit ) bine, incerci sa aplici niste sfaturi pentru a-ti micsora consumul si te trezesti cu o crestere a acestuia.
Gata cu vorbaria si sa trecem la sfaturi.
Tin sa mentionez inainte de a trece la ele ca prin motor pe benzina ma refer la cele aspirate iar prin motor diesel la cele turbo. Benzinarele turbo se conduc cam la fel ca dieselul.
Gata, acum chiar trecem la sfaturi.

1. Nu lasa motorul sa se incalzeasca pe loc nici macar iarna. Este extrem de important ca dupa ce il pornesti sa il lasi 30 de secunde sa functioneze la relanti pentru a avea timp uleiul sa isi faca un mic circuit dar nu e nevoie sa lasi motorul sa funcitoneze un sfert de ora degeaba. Se va incalzi mai repede in mers. Deasemenea in perioada in care motorul e inca rece nu tura prea mult motorul. Ce inseamna sa nu il turezi prea mult? Pai inseamna sa schimbi pe la 2200-2500 rpm la benzina si la 100-200 rpm dupa ce a intrat turbina la diesel. De exemplu daca turbina intra la 1750 rpm, schimba treapta la 1900-2000 maxim.
2. Odata iesit pe drum este important sa ajungem cat mai repede la viteza cu care vrem sa ne deplasam apoi sa ramanem acolo constant. Chiar daca ne deplasam cu o viteza mare tot vom scoate consum bun, mergand constant cu 100-110 km/h am reusit sa scot cu un logan de 1.2 un consum de 5,4 iar proprietarul mi-a spus ca el merge mai incet si tot nu scoate consumul asta. L-am pus la volan si i-am urmarit stilul de condus. Ce credeti? Nu tinea deloc constant piciorul pe acceleratie, ba accelera, ba o lasa in frana de motor, ba punea piciorul pe frana si iar accelera. De acolo pe fix acelasi drum el avea medii de 7-7,5 iar eu de 5,5. Dar nu numai de acolo pentru ca e simportant si sa...
3. Folositi frana de motor intotdeauna. Fie ca sunteti in oras sau in afara acestuia, nu va uitati doar in stopurile celui din fata voastra. Priviti mai departe in fata si vedeti ce se intampla, ce situatii apar. Daca ai 2 masini in fata si vezi ca primului din coloana ii iese unul pe contrasent sa depaseasca si pare ca nu are timp sa o faca e clar ca cel din fruntea coloanei si cel de dupa el vor frana, asa ca tu ia piciorul de pe acceleratie mai din timp si vei evita sa franezi. In frana de motor consumul e 0. La coborarea unor pante deasemenea, nu apasa ambreajul sau scoate masina din viteza, las-o in frana de motor si daca e nevoie apasa frana cu motorul cuplat. Cel mai eficient mod de a frana intr-un spatiu mic este sa folosesti si frana de motor si frana de picior, eventual si cea de urgenta daca e o urgenta. Ca sa nu mai vorbim ca iti protejezi si placutele de frana folosind frana de motor. Cat despre motor nu iti face griji, frana de motor nu il uzeaza daca nu o faci la peste 4000 rpm.
4. Pentru economie si viteza decenta de deplasare mergeti cu 90 km/h. S-a studiat foarte mult problema, viteza cea mai mare cu care poti face economie cu orice masina e 90 km/h. Sigur ca vei avea consum mai mic daca mergi cu 80 dar e totusi o viteza la care incurci traficul, pana si camioanele merg cu 90. Atentie! Nu cadea in capcana de a merge prea incet, daca subturezi motorul vei avea un consum mare. Incearca sa nu mergi sub 1500 rpm niciodata, mai ales daca ai benzinara.
5. Asigura-te ca ai suficienta benzina sau motorina in rezervor. Daca vei merge cu ultimii 5 litri pe care ii mai ai in masina, aceasta va consuma mai mult deoarece pe fundul rezervorului se depun impuritati, apa daca e cazul. Fa cum fac si eu, in momentul in care se aprinde pompa ma duc si alimentez.
6. Masina sa fie in stare buna. Nu vei obtine niciodata consumurile din carte cu un taxi obosit cu 700.000 km in bord. Ai grija de masina ta, fa-i reviziile la timp, nu te zgarci la ulei, verifica-l din cand in cand, schimba-i filtrele de aer si de combustibil la timp si masina va functiona ca noua mult timp.
7. Combustibil de calitate. Nu alimenta de la statii dubioase, de la tiristi sau de la tractoristi. Mergi la firme care au statii ingrijite, curate si eventual intreaba-i de unde isi iau combustibilul daca nu sunt marci precum Petrom, Lukoil, Omv, Rompetrol, Mol etc.
8. Rotile si cauciucurile. Asigura-te ca rotile si cauciucurile tale sunt in conformitate cu ce scrie in certificatul masinii. Daca iti pui roti mari cat ale tractorului bineinteles ca vei avea un consum mai mare si vei strica si suspensiile masinii mai repede. Mergi pe ce spune constructorul.
In al doilea rand, asigura-te ca presiune din cauciucuri e cea specificata de producator (eventual doar putin mai mare daca mergi pe asfalt bun). Verifica presiunea macar o data pe luna cand mergi la benzinarie sau la spalatorie. Sper ca nu ai uitat ca trebuie sa schimbi cauciucurile cam la 50.000-80.000 km.
Important pentru masina este ca dupa ce mergi economic toata saptamana, in weekend sa o scoti macar 20 km si sa ii dai putin pedala, tureaz-o peste 3500 daca e pe benzina si peste 2500 daca e diesel si tine-o asa vreo 10-15 km.
Pana data viitoare pastreaza site-ul la favorite, imparte continutul cu prietenii pe facebook, google+ si ce mai vrei tu si fii responsabil in trafic chiar daca te concentrezi pe obtinerea unui consum mic. Numai bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu