vineri, 16 octombrie 2015

Logan 2 - o iubesc

 Salutare prieteni, imi face deosebita placere sa va prezint astazi Dacia Logan 2. Este chiar masina mea ( si da, voi fi putin subiectiv), am cumparat-o in ianuarie 2013 si am deja cu ea 60.000 km si tot ce pot sa spun e ca este o masina adorabila.
O iubesc pentru ca imi ofera tot ce am nevoie, am o masina fiabila, care consuma putin, confortabila la drumuri medii si chiar lungi daca faci pauze dupa fiecare 200 de km, destul de rapida daca stii sa ii ceri, o iubesc pentru ca este spatioasa, sigura contrar a ceea ce spun
 iubitorii de masini din grupul VAG si voi aduce si argumente pentru care logan si sandero sunt masini sigure si nu in ultimul rand o iubesc pentru ca este a mea si ma face cu fiecare km sa tin si mai mult la ea.
Am ales motorul de 1.2 benzina care este foarte fiabil pentru ca la momentul cumpararii nu se stiau foarte multe despre 0.9 TCE dar nu regret deloc alegerea facuta. Prefer un motor cu capacitate cilindrica mai mare si cai mai putini decat cai multi si cilindree mica. M-am uitat pe forumuri inclusiv pe cele dedicate
 Daciei Logan si vad oameni care o critica si spun ca este o masina proasta si ca mai bine prefera Volkswagen vechi de 50 de ani decat Dacia noua. Nu au decat, nu noi, posesorii de Dacii vom avea probleme cu injectoarele, turbinele, sau distributiile.
Revenind la motor pot spune ca este minunat, scot cu el relaxat consumuri de 5.5/100km iar in oras nu depaseste 9 litri la un mers normal cu putina tenta agresiva.
Cutia de viteze, la inceput mi s-a parut putin scurta dar nu este. E scurta daca vrei sa faci autostrada cu 130 dar pentru restul categoriilor de drumuri este impecabila. La 50km/h
esti in treapta 4 la o turatie de 2000 rpm, este perfect pentru oras, iar la 90 esti in treapta 5 si 2500 rpm, rulezi relaxat iar pe autostrada, eu o fac destul de des, mergi la fel de relaxat cu 110 la 3300rpm. Dupa aceasta viteza si turatie apar probleme cum ar fi zgomot ridicat si de la motor si de la vant. de la trenul de rulare nu se aude mai nimic.
Suspensiile sunt excelente, preia gropile fara probleme, este destul de stabila si pe viraje, nu ai emotii spre exemplu sa iei o curba de 60-70 de grade cu 80km/h.
Atat de mult m-a cucerit aceasta masina incat nu va pot spune ce defecte are. Eu nu ii vad nici un defect, este mare, e fiabila, consuma putin, e spatioasa, e sigura, e rapida, e frumoasa, atat de frumoasa incat nu pot sa descriu in cuvinte si daca tot am vorbit de siguranta haideti sa va spun de ce consider ca e sigura. Pai chiar euroNCAP ne spune doar ca ei nu vor sa recunoasca. Haideti sa ne uitam putin la testul cu Sandero 2 care e practic aceeasi masina cu logan. Testul pentru Sandero a fost facut pe criteriile vechi ale euroNCAP ( le-au schimbat in 2014) si a primit 80 de procente pentru protectia pasagerilor. Accesati acest link si convingeti-va.
Haideti sa vedem ce alte masini au mai obtinut 80 de procente sau chiar mai putin:
http://www.euroncap.com/en/results/mercedes-benz/citan-kombi/9459
http://www.euroncap.com/en/results/vw/transporter/8895
http://www.euroncap.com/en/results/jeep/compass/10932
http://www.euroncap.com/en/results/jaguar/xf/10975
http://www.euroncap.com/en/results/jeep/grand-cherokee/10976
Ce vreau sa spun prin asta nu este ca ceilalti producatori nu fac masini sigure. Cam toate masinile din ziua de azi sunt sigure, putini producatori mai dau rateu in ziua de azi ( nici nu as putea da un exemplu). Vreau sa spun prin aceste exemple ca Dacia se ridica cat de cat la un anume nivel de siguranta, nu este o caruta sau un sicriu pe roti asa cum il numesc unii. Intradevar nu este cea mai sigura masina dar daca nu e printre cele mai sigure nu inseamna ca nu e sigura. Tico e masina nesigura si o stie toata lumea, Dacia 1310 e nesigura. Toate masinile din 2010-2012 incoa sunt sigure. Desigur, la accident frontal, dupa cum am spus si in alte articole, nu e nici o masina suficient de sigura incat sa iti garanteze supravietuirea.
Cam atat despre Logan, sper ca nu am suparat pe nimeni, dar asta este adevarul meu. Daca s-a suparat cineva imi cer scuze dar eu imi exprim doar opinia proprie. Pana data viitoare, numai bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu